loading...

سالم نيوز

اخبار و نكات مربوط به سلامتي روح و جسم

بازدید : 225
11 زمان : 1399:2

براي كساني كه داراي معلوليت هستند، گرفتن و ماندن، متناسب بودن و سالم بودن مي تواند بسيار دشوار باشد، به ويژه هنگامي كه اطلاعات كمي وجود دارد براي تمرينات نشستن، و يا بهترين غذا براي خوردن زماني كه متابوليسم شما سريع ترين نيست.

بازدید : 213
11 زمان : 1399:2

عرضه اكسيژن در شرايط فاجعه و مناطق كوهستاني برفي، يك مسئله پيچيده است. راه حل هاي نوآورانه براي تمرين بيهوشي ايمن لازم است. يكي از اين نوآوري ها يك اكسيژن مركب قابل حمل براي اكسيژن در محيط زيست است.




بازدید : 225
11 زمان : 1399:2

در طي دو دهه گذشته چندين نشريه گزارش كرده اند كه شيوع بيماري هاي بينابيني ريه ناشي از قرار گرفتن در معرض استنشاقي به يك ماده شيميايي، معمولا در محل كار، اما گاهي اوقات در وضعيت داخلي است. اين شيوع معمولا به تغيير در فرمولاسيون مي پردازد، كه ممكن است جزئي باشد، يكي از مواد شيميايي كه در محل كار استفاده مي شود، يا يك تغيير در فرايند منجر به انفجار آن است.

بازدید : 257
11 زمان : 1399:2

شما مي توانيد بر روي چراغ هاي UV با دوام و خنك (كه همچنين به عنوان چراغ هاي سياه شناخته مي شوند) به حساب مي آيند تا ميزان بازدهي ذرات مغناطيسي و مايع خود را در هر دو طبقه و در محل افزايش دهيد.

برچسب ها لامپ يو وي ,
بازدید : 210
11 زمان : 1399:2

آكادمي پزشكان خانواده از تغذيه با شير مادر براي مدت طولاني پشتيباني مي كند. تمام پزشكان خانوادگي، صرفنظر از اينكه آنها مراقبت هاي مادران را ارائه مي دهند، نقش منحصر به فرد در ارتقاء تغذيه با شير مادر داشته اند


برچسب ها شيرمادر ,
بازدید : 213
11 زمان : 1399:2

به همين دليل شما اينجا هستيد، در جستجوي برخي شيوه هاي آسان ، داروهاي خانگي ساده كه مي تواند چربي اطراف شكم را كاهش دهد! اگر چنين است، شما بعد از خواندن اين درمان هاي طبيعي براي كاهش چربي شكم نااميد نمي شويد.

همچنين، شما نياز به فعاليت بدني در سالن ورزش يا ورزش هاي ايروبيك و يا ورزشهايي مانند پياده روي، دوچرخه سواري، دويدن، شنا كردن، بازي بدمينتون و يا استفاده از پله به جاي آسانسور مي تواند به شما خيلي كمك كند. اكنون اين داروهاي خانگي فوق العاده آسان براي كاهش چربي را بيان ميكنيم:



براي سوزاندن چربي شكم و پهلو زيره بخوريد
ادويه هاي لاغركننده بسياري وجود دارند كه برخي براي سوزاندن چربي هاي شكم و پهلو مناسب ترند.در بين اين ادويه ها زيره شهرت جهاني دارد . نظير زيره مي تواند خواص شگفت انگيزي را براي سلامتي داشته باشند.اين بسيار عجيب است كه دانه هاي بسيار ريز اين ادويه قادر است كاهش وزن را براي افراد به ارمغان آورد.

مطالعات جديد حاكي از آن است كه دانه هاي زيره به طور بالقوه قادر است در چربي بدن نفوذ كرده و به روشي مثبت سطح چربي هاي مضر در خون را كاهش دهد.دانشمندان ايراني از دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي مطالعاتي را بر روي 88 زن كه به اضافه وزني مبتلا بودند انجام دادند. آنها اين زنان را به دو گروه با دو رژيم غذايي متفاوت تقسيم كردند.

دسته اول 3 گرم پودر زيره را با 5 گرم ماست مخلوط كرده و به طور روزانه مصرف كردند گروه دوم نيز تنها با مصرف ماست (بدون افزودني) مورد كنترل وزن قرار گرفتند. هر دو گروه مورد مشاوره تغذيه قرار گرفته و مصرف كالري آنها به 500 كالري كاهش يافت.

نتايج نشان داد زناني كه مصرف زيره داشتند نسبت به گروه دوم 3 پوند (4/1 كيلوگرم) كاهش وزن داشتند. همچنين اعضاي اين گروه با توجه به زيره مصرفي، 64/14درصد، ميزان چربي سوزي داشتند.نكته مهم اينجاست كه اين گروه كاهش ميزان كلسترول ناشتا، LDL (كلسترول بد) و كاهش تري گليسيريد را نيز تجربه كردند. علاوه بر همه اينها در افراد مصرف كنندگان زيره كاهش ميزان شاخص توده و دور كمر بسيار چشمگير بوده است.

خواص زيره براي لاغري و سوزاندن چربي هاي شكم و پهلو
زيره سرشار از آنتي اكسيدان ها و فيتواسترول مي باشد كه منشأ گياهي داشته و قادر است با جذب كلسترول مضر در دستگاه گوارش باعث كاهش وزن شود.آزمايشات باليني نشان مي دهد كه مصرف غذاهاي غني شده با حداقل 8/0 گرم استرول هاي گياهي و يا استانول مي تواند سطح كلسترولي LDL را كاهش دهد.

يك رژيم غذايي ساده براي لاغر شدن سريع و سوزاندن چربي شكم
براي صبحانه:يك واحد ميوه يا آب ميوه (براي تامين ويتامين) + نان سبوس دار + يك محصول لبني كم چرب (براي تامين كلسيم) مانند پنير يا ماست + نوشيدني مناسب مانند چاي، قهوه، آب ميوه يا دمنوش هاي مورد علاقه تان (براي تامين آب بدن).
ناهار:سبزيجات سبزرنگ + ماهي يا تخم مرغ يا گوشت كم چرب + نان سبوس دار + پنير
ميان وعده عصر:يك واحد ميوه يا يك پياله ماست به همراه ميوه هاي ريز يا نان سبوس دار با پنير كم چرب.
شام:سالاد سبزيجات + ماهي يا مرغ يا تخم مرغ + يك پياله ماست + نان + يك واحد ميوه. ميوه، جايگزين مناسبي براي دسرهاي شيرين و چرب است كه كالري زيادي وارد بدن مي كنند. توجه داشته باشيد كه حجم مرغ يا ماهي تان نيز نبايد زياد باشد. تا جايي كه مي توانيد شام را سبك ميل كنيد اما از آن صرفنظر نكن

ادويه هاي لاغركننده و چربي سوز شكم و پهلو

كنجد : طبعي گرم و تر دارد. اين غله داراي مواد معدني زيادي از قبل مس ، سيليس ، منيزيم ، آهن ، كلسيم ، فسفر ، آلومينيم ، نيكل ، كروم و كلروسديم است و همچنين در آن ماده پروتئيني بسيار مهمي به نام ليزيت وجود دارد. كنجد براي كساني كه كشتي گير و يا وزنه بردار هستند غذايي بسيار مفيد و مناسب است. كساني كه داراي چربي بالا هستند از روغن كنجد استفاده كنند.

هل:در طب آيورودا (طب سنتي هند) از هل به عنوان يك چربي سوز طبيعي استفاده مي كنند. براي اينكه از خواص بي نظير هل بهره مند شويد كافي است يك يا چند عدد از اين ادويه ي خوش عطر را داخل قوري چايتان بيندازيد و يا يك عدد را به فنجان قهوه تان اضافه كنيد. همچنين مي توانيد يك قاشق چاي خوري دانه هاي ريز هل را در يك فنجان آب جوش و در حرارت ملايم دم كنيد. بعد از غذا يك فنجان از اين دم كرده ي معطرتان را ميل كنيد و بدون دردسر به هدف لاغري تان نزديك تر شويد.

چوب ميخك: نيز يكي از آن همياران لاغري فوق العاده موثر است. زماني كه دلتان مي خواهد ريزه خواري كنيد و دنبال چيپس و پفك و يا هله هوله هاي ديگر مي گرديد يك عدد چوب ميخك را در دهان گذاشته و شروع به جويدن كنيد. درست است كه در ابتدا طعم بي نظير و خوبي نخواهيد چشيد اما خاصيت بي حس كنندگي ملايم آن خيلي زود پرزهاي چشايي را با طعم آن همسو مي كند.

زردچوبه:در مورد خواص زردچوبه مي توان مقاله ها نوشت. اين ادويه ي زرد كه در هر آشپزخانه اي پيدا مي شود علاوه بر اينكه سطح سلامتي را ارتقا مي دهد، به جذب و هضم هر چه بيشتر چربي ها كمك زيادي مي كند. به همه ي غذاهايتان زردچوبه اضافه كنيد حتي به سس هاي (سس سركه) سالادهايتان.

سياه دانه: يكي از بهترين ادويه هايي است كه براي سوزاندن چربي شكم و پهلو و رسيدن به تناسب اندام مي تواند مورد استفاده قرار گيرد.

خردل : سرشار از سلنيوم، فيبر، پروتئين، منگنز، منيزيم، آهن و كلسيم است و در هر قاشق چاي‌خوري تنها 30 كالري انرژي دارد. براي افزايش متابوليسم خردل زرد كارآمد نيست و مصرف دانه كامل خردل پيشنهاد مي‌شود. وقتي خردل به همراه ساير ادويه‌هاي تند مانند فلفل قرمز مصرف شود به دليل دارا بودن كاپسايسين در اين نوع فلفل كه خود نوعي چربي سوز است اثر گرمازايي فلفل قرمز به خردل اضافه شده و مي‌تواند تركيب موثرتري براي كاهش وزن باشد.

چاي سبز:سرشار از تركيبي به نام كاتچين است. كاتچين آنتي اكسيداني است كه با افزايش متابوليسم و تحريك سوخته شدن چربي‌ها ارتباط دارد. در تحقيقي كه در ژورنال آمريكايي تغذيه باليني چاپ شده است مشخص گرديد افرادي كه 690 ميلي‌گرم از عصاره چاي سبز را در هر روز مصرف مي‌كردند كاهش وزن بهتري به نسبت افرادي كه از اين عصاره دريافت نمي‌كردند، داشتند.

فلفل سياه:ماده موجود در فلفل سياه كه طعم تندي به آن مي‌دهد پيپرين نام دارد و به بدن كمك مي‌كند تا كالري بيشتري را در طي فرآيندهاي گرمازايي بسوزاند. پيپرين باعث مي‌شود كه مواد غذايي به صورت موثرتري سوزانده شوند.

فلفل هندي :دي هيدروكاپسيات تركيبي است كه در فلفل تند هندي وجود دارد و توانايي بدن براي سوزاندن چربي‌ها را افزايش مي‌دهد. فلفل هندي با مصرف سه بار در روز اثرات كاهش وزن خود را به خوبي القا مي‌كند.

دارچين: براي كنترل قند خون و سطح انسولين مي‌توانيد از دارچين استفاده نماييد. دارچين از ديابت جلوگيري مي‌كند و اشتها را كنترل مي‌نمايد.

سير : اضافه كردن سير تازه يا پودر سير به غذاها كمك مي‌كند تا متابوليسم كربوهيدرات‌ها و چربي‌ها به گونه موثرتري صورت گيرند.مطالعات بر روي حيوانات نيز نشان مي‌دهد كه سير از تجمع چربي‌ها در بدن جلوگيري مي‌كند.

نعناع : طي تحقيقي كه در سال 2009 منتشر گرديد بوييدن نعناع باعث كاهش اشتها مي‌شود. در اين مطالعه افراد براي مدت يك هفته نعناع را مي‌بوييدند. اين افراد در اين مدت كالري كمتري به نسبت گروه كنترل مصرف مي‌كردند.

جعفري : گلوكز موجود در خون را كاهش مي‌دهد؛ در نتيجه اشتها را كنترل مي‌كند و فرآيند چربي سوزي را تسهيل مي‌نمايد.مصرف مواد غذايي تند و گرم مي‌تواند متابوليسم را افزايش دهد و به افراد كمك كند تا مقدار بيشتري چربي را در مدت زمان كوتاهي بسوزانند. غذاهاي بسيار تند ميزان متابوليسم را تا 30 دقيقه بعد صرف غذا به اندازه 20 درصد افزايش مي‌دهند.

جينسنگ : در بسياري از مطالعات صورت گرفته بر روي حيوانات، جينسنگ باعث لاغري شده است. زيرا جذب چربي از رژيم‌هاي پرچرب را كاهش مي‌دهد.

گشنيز : عملكردهاي متابوليك را سرعت مي‌بخشد و در تحقيقات انجام شده بر روي حيوانات باعث كاهش وزن مي‌شود.

زنجبيل : زنجبيل تازه يا پودر زنجبيل اشتهاي شما را كاهش مي‌دهد.

منبع

بازدید : 207
11 زمان : 1399:2

ويلچر هوشمند ويژه معلولان و جانبازان دفاع مقدس با تلاش محققان يكي از شركت هاي مستقر در پارك علم و فناوري استان آذربايجان شرقي، در راستاي حمايت از كالاي ايراني طراحي و ساخته شد.
به گزارش ايلنا، عليرضا پورمهدي سنگستاني، مجري اين طرح در اين باره اظهار داشت: امروزه برخي افراد و به خصوص معلولان و جانبازان 8 سال دفاع‌مقدس، براي تردد ويلچر برقي در محيط‌هاي مختلف با مشكلات متعددي روبه‌رو هستند كه براي كاهش بخش كوچكي از اين مشكلات اين ويلچر طراحي شده است.
مدير عامل شركت آرمان صنعت سردرود مستقر در پارك علم و فناوري استان آذربايجان‌شرقي با بيان اينكه مطالعه اجراي اين طرح از مرداد سال گذشته آغاز شده و در حال حاضر مراحل ساخت باطري ويلچر آن آغاز شده است، عنوان كرد: طراحي ساخت طرح ويلچر هوشمند در اين شركت پس از بررسي و تحليل مشكلات افراد داراي معلوليت و مناسب نبودن معابر عمومي، ساختار هاي شهري و محل عبور و مرور ويلچر سعي در كاهش مشكلات اين عزيزان داشته و در اين ارتباط نيز سهولت تردد معلولان و جانبازان، با استفاده از دانش علم روز و شبيه‌سازي‌ها هدف ما از اين پروژه بوده است و عدم نياز به افراد ديگر براي حركت و افزايش حس اعتماد به نفس را مي‌توان از ديگر قابليت‌هاي آن بيان كرد.
مديرعامل شركت آرمان صنعت سردرود مستقر در پارك علم و فناوري استان آذربايجان‌شرقي در ادامه با بيان اينكه نمونه‌ ويلچر jts آن در كشورهاي آمريكا، فرانسه، آلمان و ژاپن طراحي و ساخته شده است، ابراز داشت: به علت قيمت بالاي آن كمتر مورد استقبال معلولان و جانبازان قرار گرفته است.
پورمهدي با اشاره به اينكه اين طرح با هزينه بالغ بر 300 ميليون ريال در مدت 9 ماه تمام مراحل طراحي، شبيه‌سازي،سيمولوشن و ساخت قطعات و مونتاژ آن به اتمام رسيده و در مرحله آزمايش براي اخذ استانداردها و وارد شدن به بازار براي فروش است، يادآور شد: در صورت حمايت مالي از سوي نهادها و دستگاه‌هاي مختلف و سرمايه‌گذاري مي‌توان آن را به توليد انبوه رساند.
گفتني است اين طرح صنعتي در اداره مالكيت فكري كشورمان به شماره 26668 به ثبت رسيده است.

منبع

بازدید : 219
11 زمان : 1399:2

زماني كه درباره سطوح كلسترول سالم صحبت مي شود بايد هر دو نوع كلسترول مد نظر قرار بگيرند. بنابر گزارش انجمن قلب آمريكا، سطح كلسترول سالم برابر با 200 ميلي گرم بر دسي ليتر با ميزان كلسترول خوب 40 ميلي گرم بر دسي ليتر يا بيشتر و كلسترول بد كمتر از 100 ميلي گرم بر دسي ليتر است.

كنترل افزايش طبيعي كلسترول بد كه با افزايش سن رخ مي دهد تا حد زيادي در اختيار خود ما قرار دارد. احتمالا مي دانيد كه يك رژيم غذايي سرشار از مواد غذايي كامل و مقدار كم تا صفر شكر عاملي كليدي است. رژيم غذايي اوكيناوايي و رژيم غذايي مديترانه اي دو نمونه خوبي هستند كه مي توانيد دنبال كنيد.

افزودن چاي هاي گياهي به اين برنامه هاي غذايي به طور قطع انتخابي مفيد براي سلامت شما خواهد بود. در ادامه با چهار نوع چاي كه مي توانند به كنترل شرايط كلسترول كمك كنند، بيشتر آشنا مي شويم.

كاهش كلسترول با چاي سبز

سرشار از مواد مغذي مختلف، چاي سبز در فهرست ابرمواد غذايي سالم جايگاه بالايي دارد. نوشيدن چاي سبز مي تواند به محافظت و تقويت بينايي، محافطت در برابر سرطان، و كنترل قند خون كمك كند.

مطالعه اي جديد كه در نشريه Journal of the American Heart Association منتشر شد، نشان داد كه چاي سبز توانايي كنترل كلسترول را نيز دارد.

پژوهشگران چيني طي يك بازه زماني شش ساله شرايط 80,182 مرد و زن را براي بررسي اين كه نوشيدن چاي سبز براي سطوح كلسترول خوب مفيد است يا خير زير نظر گرفتند. شركت كنندگان در اين مطالعه 49 ساله يا پيرتر بودند.

پس از مد نظر قرار دادن عوامل سبك زندگي ديگر مانند ورزش، رژيم غذايي، مصرف نوشيدني هاي الكلي، و سيگار كشيدن، پژوهشگران دريافتند كه مصرف چاي سبز آهنگ كاهش طبيعي سطوح كلسترول خوب، به ويژه در افرادي كه بيشتر چاي سبز بيشتري مصرف كرده بودند، را كند كرده است.

كنترل كلسترول با چاي قرمز


مردم آفريقاي جنوبي دير زماني است كه از چاي قرمز يا چاي رويبوس براي اهداف پزشكي استفاده مي كنند. اين نوشيدني مفيد التهاب و استرس اكسيداتيو را كاهش مي دهد و مي تواند مرگ سلولي (آپوپتوز) در سلول هاي سرطاني را نيز افزايش دهد.

زماني كه طي يك مطالعه شركت كنندگان به مدت شش هفته روزانه شش فنجان چاي قرمز مصرف كردند، پژوهشگران متوجه تغييرات سلامت چشمگيري در آنها شدند. سطوح پلي‌فنول ها در خون اين افراد به طور قابل توجهي افزايش يافت. پلي‌فنول ها آنتي اكسيدان هايي هستند كه در برابر استرس اكسيداتيو و التهاب از ما محافظت مي كنند.

افزون بر اين، مصرف چاي قرمز با افزايش چشمگير كلسترول خوب و كاهش كلسترول بد و تري گليسيريد همراه بود.

چاي زنجبيل و ليمو

براي بهبود گرفتگي هاي عضلاني و حالت تهوع، چاي زنجبيل يكي از بهترين گزينه ها محسوب مي شود. و پژوهش ها نشان داده اند در شرايطي كه نوشيدن اين چاي مي تواند معده را آرام سازد، فوايد محافظتي براي قلب نيز ارائه مي كند.

نتايج يك مطالعه نشان داد كه زنجبيل در مقايسه با دارونما توانايي قابل توجهي در كاهش كلسترول بد و افزايش سطوح كلسترول خوب دارد. و مطالعه اي ديگر با حضور سوژه هاي حيواني نيز نشان داد كه كارايي زنجبيل در بهبود سطوح كلسترول تقريبا برابر با داروي آتورواستاتين بوده است.

براي تهيه چاي زنجبيل مي توانيد اين ماده غذايي را رنده كرده و روي آن آب جوش بريزيد. سپس اجازه دهيد چاي به مدت 5 تا 10 دقيقه دم بكشد.

چاي نعناع بياباني

نوشيدن منظم چاي نعناع بياباني توليد صفرا را تحريك مي كند. صفرا مايعي است كه به گوارش كمك مي كند. صفرا توسط كبد ترشح مي شود و در كيسه صفرا ذخيره مي شود.

براي توليد صفرا، بدن نيازمند استفاده از كلسترول است و اين يكي از دلايل نياز بدن به آن بوده و چرايي مشكل ساز بودن سطوح كم كلسترول را توضيح مي دهد. نوشيدن چاي نعناع بياباني مي تواند به متعادل كردن سطوح كلسترول از طريق استفاده بهتر از اين ماده به جاي ذخيره شدن و ايجاد انسداد در سرخرگ ها كمك كند.

مطالعه اي كه توسط پژوهشگران برزيلي انجام شد، نشان داد سوژه هايي كه چاي نعناع بياباني مصرف كرده بودند، كاهش سطوح كلسترول بد و تري گليسيريد را تجربه كرده و سطوح كلسترول خوب اين افراد افزايش يافته بود.

منبع

بازدید : 209
11 زمان : 1399:2

درباره بسته آموزشي آموزش انواع ويلچر: سطح متوسط مقدمه پس از انتشار در سال 2008 دستورالعمل هاي ارائه ويلچر دستي در تنظيمات كم هزينه (1) و در سال 2012 از بسته آموزش پايه آموزش معلولين (WSTP-B)؛ سازمان بهداشت جهاني (WHO) در همكاري با اداره انكشاف بين المللي ايالات متحده (USAID) اين بسته متوسط ​​و متوسط ​​(WSTP-I) خدمات درسي در اختيار مسافران قرار داده است. سطح متوسط ​​WSTP بخش دوم بخش بسته آموزشي WHO Wheelchair Service (WSTP) است كه بيشتر در مورد نيازهاي افرادي كه دچار مشكلات جدي در پياده روي و حركت در اطراف و نيز كنترل فقير تنه هستند تمركز مي كند. در حال توسعه اين بسته آموزش، توجه ويژه اي به ارائه ويلچر مناسب براي كودكان كه كنترل كمر تنه دارند و نمي توانند مستقيما به نشستن برسند.ويلچر يكي از وسيع ترين ابزارهاي كمك كننده براي تحرك فردي است، اما اغلب فرصت هاي آموزشي براي ارائه دهندگان خدمات بسيار كم است تا اطمينان حاصل شود كه كاربران ويلچر برقي مي توانند با استقلال بيشتر، تحرك و توانايي برخورداري از كيفيت خوب زندگينياز به پرسنل ويلچر جهاني است. در سطح بسته متوسط ​​و متوسط ​​خدمات آموزش معلولين در پشتيباني از آموزش پرسنل انجام نقش باليني و فني در يك سرويس ويلچر (در دستورالعمل هاي مربوط به ويلچر دستي در تنظيمات كم هزينه ريزي، جدول 4.2) در سطح متوسط ​​است. بسته آموزش، تحويل نظريه و عمل لازم براي شروع كار با كاربران ويلچر كه نيازمند پشتيباني از پشتي اضافي است تا بتواند به درستي نشست را پشتيباني كند. بسته آموزشي شامل نحوه ارزيابي نيازهاي فردي است. كمك به انتخاب و تنظيم مناسب ترين ويلچر با حمايت اضافي موضعي؛ كاربران و مراقبين را آموزش دهيد كه چطور خريد ويلچر خود را استفاده و نگهداريد و پيگيري كنيد.بسته آموزشي را مي توان در مدت 35-40 ساعت تحويل داد، هرچند اين دوره ممكن است با توجه به نيازهاي خاص و منابع موجود در آن، افزايش يا كاهش يابد1 سازمان بهداشت جهاني. دستورالعمل هاي ارائه ويلچر دستي در تنظيمات كم هزينه. ژنو 2008 دسترسي به 15 دسامبر 2011).سطح آموزش ميانجيگري خدمات WHEELCHAIR2هر زمينه تمرين بيشتر با مربي، تشويق به ايجاد صلاحيت و افزايش ظرفيت كار مستقل است.

برچسب ها ويلچر , آموزش ويلچر ,
بازدید : 216
11 زمان : 1399:2

6. شامل لوتئين و زاكسانتين - آنتي اكسيدان ها كه مزاياي زيادي براي سلامت چشم دارنديكي از عواقب پيري اين است كه بينايي بدتر مي شود.
مواد مغذي متعددي وجود دارد كه به مقابله با بعضي از فرآيندهاي دژنراتيو مي انجامد كه مي توانند بر چشم ما تأثير بگذارند.
دو مورد از اينها لوتئين و zeaxanthin ناميده مي شود. آنها آنتي اكسيدان هاي قدرتمندي هستند كه در شبكيه چشم تجمع مي يابند (25، 26).
مطالعات نشان مي دهد كه مصرف كافي مقادير اين مواد مغذي مي تواند به طور قابل توجهي كاهش خطر ابتلا به آب مرواريد و دژنراسيون ماكولا، دو اختلال چشم بسيار رايج (27، 28، 29).
زرده تخم مرغ شامل مقدار زيادي از هر دو لوتئين و zeaxanthin است.
در يك مطالعه كنترل شده، خوردن فقط 1.3 زرده تخم مرغ در روز براي 4.5 هفته باعث افزايش سطح خون لوتئين به ميزان 28-50٪ و زاكسنتين با 114-142٪ (30) شد.
تخم مرغ همچنين داراي ويتامين A هستند، كه در اينجا ضروري است. كمبود ويتامين A يكي از شايعترين علل نابينايي در جهان است (31).
خلاصهآنتي اكسيدان ها لوتئين و زاكسنتين براي سلامت چشم بسيار مهم هستند و مي توانند به جلوگيري از دژنراسيون ماكولا و آب مرواريد كمك كنند. تخم مرغ در هر دو آنها بالا است.7. تخم مرغ هاي امگا 3 يا پرندگان تري گليسيريد پايينهمه تخم مرغ ها برابر نيستند. تركيب مواد مغذي آنها بسته به نحوه تغذيه و پرورش مرغ ها متفاوت است.
تخم مرغ از مرغ ها كه در خوراك تغذيه شده با مرتع و يا تغذيه شده با امگا 3 افزايش يافته است، در اسيدهاي چرب امگا 3 بسيار بالاتر است.
اسيدهاي چرب امگا 3 براي كاهش ميزان تري گليسيريد خون، يك عامل خطر شناخته شده براي بيماري قلب شناخته شده است (32، 33).
مطالعات نشان مي دهد كه مصرف تخم مرغ غني شده با امگا 3 يك روش بسيار موثر براي كاهش ترگلريزين خون است. در يك مطالعه، فقط سه تخم مرغ غني شده با امگا 3 در هفته به مدت سه هفته، تري گليسيريد را 18-18 درصد افزايش داد (34، 35).
خلاصهتخم مرغ هاي غني شده و پر شده با امگا 3 ممكن است حاوي مقادير قابل توجهي از اسيدهاي چرب امگا 3 باشند. خوردن اين نوع تخم مرغ ها يك راه موثر براي كاهش تري گليسيريد خون است.8. پروتئين با كيفيت بالا، با تمام اسيد آمينه ضروري در مقادير راستپروتئين ها ساختار اصلي بدن انسان هستند.
آنها براي ساخت همه انواع بافت ها و مولكول ها كه براي اهداف ساختاري و كاربردي استفاده مي شوند مورد استفاده قرار مي گيرند.
دريافت پروتئين كافي در رژيم غذايي بسيار مهم است و مطالعات نشان مي دهد كه در حال حاضر مقدار توصيه شده ممكن است خيلي كم باشد.

تخم مرغ يك منبع عالي از پروتئين هستند كه تنها يك تخم مرغ بزرگ حاوي شش گرم آن است.
تخم مرغ همچنين شامل تمام اسيد آمينه ضروري در نسبت مناسب است، بنابراين بدن شما به خوبي مجهز است تا از پروتئين موجود در آنها كاملا استفاده شود.
خوردن پروتئين كافي مي تواند به كاهش وزن، افزايش توده عضلاني، كاهش فشار خون و بهينه سازي سلامت استخوان كمك كند، به نام تخم ها نسبتا بالا پروتئين حيواني با كيفيت هستند و حاوي تمام اسيد آمينه ضروري هستند كه انسان نياز دارد.9. خطر ابتلا به بيماري قلبي را افزايش ندهيد و خطر سكته را كاهش دهيدبراي چندين دهه، تخم مرغ ناعادلانه دميده شده است.
ادعا شده است كه به دليل كلسترول در آنها، آنها بايد براي قلب بد باشد.
بسياري از مطالعات منتشر شده در سالهاي اخير ارتباط بين خوردن تخم مرغ و خطر بيماري قلبي را بررسي كرده اند.
يك بررسي از 17 مطالعه با مجموع 263،938 شركت كنندگان هيچ ارتباطي بين مصرف تخمك و بيماري قلبي يا سكته مغزي نداشت (40).
بسياري از مطالعات ديگر به همين نتيجه رسيدند (41، 42).
با اين حال، برخي مطالعات نشان داده اند افرادي كه داراي ديابت هستند و تخم مرغ را مصرف مي كنند، خطر ابتلا به بيماري قلبي را افزايش مي دهند (43).
اين كه تخمها واقعا باعث افزايش خطر مي شوند شناخته شده نيست، چرا كه اين نوع مطالعات فقط مي توانند ارتباط آماري نشان دهند. آنها نميتوانند ثابت كنند تخم مرغ هر چيزي را ايجاد ميكند.
ممكن است افرادي كه تخم مرغ زيادي مصرف مي كنند و ديابتي دارند، به طور متوسط ​​كمتري از سلامت دارند.
در رژيم كم كربوهيدرات كه بهترين رژيم غذايي براي افراد مبتلا به ديابت است، خوردن تخم مرغ باعث بهبود در عوامل خطر بيماري قلبي مي شود (44، 45).
خلاصهبسياري از مطالعات به مصرف تخم مرغ و خطر ابتلا به بيماري قلبي نگاه مي كنند و هيچ ارتباطي با آنها ندارند. با اين حال، برخي مطالعات در افراد مبتلا به ديابت نوع 2 خطر بالاتري پيدا كرده اند.10. آيا پر كردن و تسريع خوردن كالري كم، كمك به كاهش وزنتخم مرغ فوق العاده پر مي كند آنها يك پروتئين با پروتئين بالا هستند و پروتئين، تا حد زيادي، مواد مغذي پرطرفدار است (46).
نمره تخم مرغ در يك مقياس به نام شاخص سديم است كه توانايي غذاها را براي ايجاد احساس كامل و كاهش مصرف كالري بعدي (47) اندازه گيري مي كند.
در يك مطالعه از 30 زن با وزن بيش از حد، خوردن تخم مرغ به جاي لوبيا براي صبحانه باعث افزايش احساس پريشاني شد و باعث شد كه كالري كمتر براي 36 ساعت بعد (48) كاهش يابد.
در يك مطالعه ديگر، جايگزين يك صبحانه بادمجان با صبحانه تخم مرغ موجب كاهش قابل توجه وزن در طول دوره هشت هفته شد (49).
خلاصهتخم مرغ بسيار پر مي شود و ممكن است مصرف روزانه كالري را كاهش دهد. خوردن تخم مرغ به طور منظم ممكن است باعث كاهش وزن شود.

منبع : healthline

برچسب ها مزيت تخم مرغ ,

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 3
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4
  • بازدید ماه : 9
  • بازدید سال : 71
  • بازدید کلی : 6243
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی