loading...

سالم نيوز

آكادمي پزشكان خانواده از تغذيه با شير مادر براي مدت طولاني پشتيباني مي كند. تمام پزشكان خانوادگي، صرفنظر از اينكه آنها مراقبت هاي مادران را ارائه مي دهند، نقش م

بازدید : 212
11 زمان : 1399:2

آكادمي پزشكان خانواده از تغذيه با شير مادر براي مدت طولاني پشتيباني مي كند. تمام پزشكان خانوادگي، صرفنظر از اينكه آنها مراقبت هاي مادران را ارائه مي دهند، نقش منحصر به فرد در ارتقاء تغذيه با شير مادر داشته اند


آنها مزاياي مراقبت از مركز خانواده را درك مي كنند و به خوبي در موقعيتي قرار مي گيرند كه در اين زمينه حمايت از تغذيه با شير مادر انجام دهند. از آنجا كه آنها مراقبت جامع را براي تمام خانواده فراهم مي كنند، پزشكان خانواده فرصتي براي ارائه آموزش تغذيه با شير مادر و حمايت از تمام اعضاي خانواده در طول زندگي دارند.

تاريخچه

در طول اغلب تاريخ، تغذيه با شير مادر حائز اهميت بود، و تنها تعداد كمي از نوزادان به دلايل مختلف از شير مادر تغذيه مي كردند. در گذشته دوران، زنان ثروتمند به پرستاران مرطوب دسترسي داشتند، اما با انقلاب صنعتي، اين عمل كاهش يافت، زيرا پرستاران مرطوب مشاغل با درآمد بالا را پيدا كردند. در اواخر قرن نوزدهم، مرگ و مير نوزادان از تغذيه مصنوعي نامناسب تبديل به يك مشكل سلامت عمومي شد. پرستاران بهداشت عمومي با پيشبرد تغذيه با شير مادر و پاستوريزه در خانه شير گاو به اين موضوع پرداختند. در اوايل قرن بيستم، شركتهاي فرمول تجاري، يك بازار براي شيردوش يوني مام را جايگزين مناسب براي شير گاو يافتند. در طي همين مدت، توصيه هاي تغذيه نوزادان به موضوع حرفه پزشكي تازه سازمان يافته تبديل شد. به طور تقريبي به دليل پشتيباني پزشك و ديدگاه مراقبت از نوزادان "علمي"، استفاده گسترده از فرمول به عنوان يك جايگزين شير مادر براي مادران و نوزادان سالم ظهور كرد .1 2 در اواسط قرن 20 اكثر پزشكان از تغذيه با شير مادر حمايت نمي كردند و اكثر زنان انتخاب شيريني نكردند. يك نسل كامل از زنان و پزشكان - رشد نكردن تغذيه با شير مادر را به عنوان روش طبيعي براي تغذيه نوزادان بزرگ مي كند. عليرغم تجديد تغذيه با شير مادر در اواخر قرن بيستم در ايالات متحده، تغذيه با تغذيه با شير مادر و تغذيه ادامه يافت و تقريبا معادل آن محسوب مي شد و تنها يك انتخاب انتخاب شيوه زندگي ممكن بود والدين بدون عواقب قابل توجه سلامتي داشته باشند.

در حال حاضر سازمان بهداشت جهاني (WHO) توصيه مي كند كه شيردوش بيمارستاني يك كودك شير مادر را براي حداقل دو سالگي 4. آكادمي كودكان كودكان، مانند AAFP، توصيه مي كند كه تمام نوزادان، با استثناء نادر، تقريبا شش ماه به طور انحصاري در شير مادر تغذيه شوند و به شير دادن ادامه دهند با غذاي مناسب مكمل براي حداقل يك سال 5. "سالم مردم 2020" خدمات بهداشت عمومي ايالات متحده تعيين اهداف ملي 81.9٪ از نوزادان شيرده در هنگام تولد، 60.6٪ در شش ماه و 1 34.1٪ در يك سال 6 اهداف براي منحصر به فرد تغذيه با شير مادر در سه ماهه 46.2٪ و در شش ماه 25.5٪ است. ايالات متحده هنوز اهداف تغذيه با شير مادر را رعايت نكرده است. داده هاي منتشر شده توسط مراكز كنترل و پيشگيري از بيماري ها (CDC) نشان مي دهد كه در سال 2011، 79 درصد از مادران ايالات متحده شيردهي را آغاز كرده اند؛ 49.4٪ از شيردهي بودند و 8.8٪ از آنها شش ماه منحصرا تغذيه با شير مادر بودند؛ و 7/26٪ شيردهي در 12 ماه داشتند. اگر چه برخي از جمعيت هاي پايين جمعيت نزديك به اهداف آغاز سالم 2020 هستند، اكثر آنها نمي كنند و تعداد كمي از مادران به طور انحصاري شير تغذيه مي كنند. 7 نرخ شيردهي براي ايالات متحده نشان دهنده داده هايي است كه هميشه در ميان تغذيه انحصاري شير مادر ، تغذيه با شير مادر با مكمل و تغذيه با شير مادر كم است.


عليرغم شواهد رو به رشد در مورد خطرات سلامت تغذيه با شير مادر، پزشكان، از جمله پزشكان خانواده، آموزش كافي در مورد حمايت از تغذيه با شيردوش برقي كين يو را دريافت نمي كنند. 8-11 گرچه پزشكان توصيه هاي بهداشتي در مورد بسياري از جنبه هاي مراقبت از نوزادان را توصيه مي كنند، بسياري از پزشكان نگران هستند كه حمايت از تغذيه با شير مادر گناه والدين با اين وجود، والدين ممكن است احساس گناه كمتري داشته باشند، اگر آنها فرصت داشته باشند همه اطلاعات مربوطه را ياد بگيرند و مي توانند تصميم كاملا مطلع بگيرند.

تأثيرات بهداشتي

پزشكان خانواده بايد با اثرات بهداشت شيردهي بر روي زنان و كودكان آشنا شوند. شواهد در مورد اثرات سلامتي همچنان به لحاظ عمق درك و كيفيت تحقيقات گسترش مي يابد. اين فراتر از محدوده اين مقاله است تا تمام ادبيات اوليه را مرور كند. چندين مقالات بررسي منظم كه شواهد حمايتي از نقش تغذيه با شير مادر را در نتايج مطلوب سلامت مادران و كودكان منتشر مي كنند، 5 منتشر شده است. 13-16 به اين دليل كه تغذيه با شير مادر نورال فيزيولوژيك است، ما به خطرات تغذيه شيريني در نوزادان، كودكان و مادران.


بررسي سيستماتيك اثرات تغذيه با شيردوش در سلامت مادران و نوزادان نشان داد كه براي نوزادان در كشورهاي توسعه يافته شيردهي با افزايش خطر بيماري هاي مشترك از جمله عفونت حاد اوتيسم همراه نيست؛ گاستروانتريت؛ درماتيت آتوپيك؛ و شرايط زندگي تهديد كننده از جمله عفونت هاي شديد تنفسي پايين، انتروكوليت نكروسيته و سندرم مرگ ناگهاني نوزادان است. 14، 15، 17 اثرات مفيد سلامت تغذيه با شير مادر فراتر از دوره تغذيه با شير مادر ادامه دارد .18 بررسي WHO نشان داد كه كودكان

برچسب ها شيرمادر ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 43
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 3
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 55
  • بازدید ماه : 64
  • بازدید سال : 139
  • بازدید کلی : 6311
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی