loading...

سالم نيوز

در طي دو دهه گذشته چندين نشريه گزارش كرده اند كه شيوع بيماري هاي بينابيني ريه ناشي از قرار گرفتن در معرض استنشاقي به يك ماده شيميايي، معمولا در محل كار، اما گاه

بازدید : 226
11 زمان : 1399:2

در طي دو دهه گذشته چندين نشريه گزارش كرده اند كه شيوع بيماري هاي بينابيني ريه ناشي از قرار گرفتن در معرض استنشاقي به يك ماده شيميايي، معمولا در محل كار، اما گاهي اوقات در وضعيت داخلي است. اين شيوع معمولا به تغيير در فرمولاسيون مي پردازد، كه ممكن است جزئي باشد، يكي از مواد شيميايي كه در محل كار استفاده مي شود، يا يك تغيير در فرايند منجر به انفجار آن است.

در سال 2006، متخصصان اطفال در كره جنوبي از يك پنومونيت بينابيني شديد و سريع در كودكان و نوزادان آگاه شدند. اين بخور سرد به درمان بسيار ضعيف پاسخ داد و ميزان مرگ و مير نزديك به 50٪ بود. 2 ارائه فصلي آن، با اكثر موارد كه در بهار ارائه مي شد، امكان يك علت عفوني را افزايش داد؛ پنومونيت حساسيت بالا نيز در نظر گرفته شد. عدم موفقيت در يافتن هرگونه شواهد ميكروبيولوژيك براي اولين و ويژگي هاي باليني و پاتولوژيك مشخص كه آن را از ديدگاه متمايز مي سازد منجر به در نظر گرفتن فرضيه هاي ديگر شد. در نتيجه، مركز كنترل بيماري هاي كره اي مجموعه اي از مطالعات موردي را كه براي بررسي انواع مختلف توضيحات زيست محيطي طراحي شده بود، ايجاد كرد. در اوايل سال 2013، يافته هاي يك مطالعه كوچك (16 = n) از كودكان مبتلا به بيماري منتشر شد 3؛ جالب توجه است كه آنها نشان دادند كه تمام موارد، اما فقط يك سوم از كنترل هاي مشابه، در معرض مواد ضد عفوني كننده مورد استفاده در دستگاه هاي بخور امسيگ قرار داشتند كه OR برابر با 2.73 بود.


اپيدمي در بزرگسالان از همان كشور 4 در كنار تحقيقات اپيدميولوژيك مربوطه4 شرح داده شده است. همانند كودكان، يك الگوي فصلي بسيار قوي براي بروز بيماري ها و خوشه بندي واضح در خانواده ها وجود دارد كه علاقه مند به زنان باردار يا اخيرا تحويل داده شده است؛ 11 مورد از 15 مورد پذيرش زن باردار يا در دوران پس از زايمان بودند. پاسخ بافتي يكي از التهاب هاي پيشرفته و غير گرانولوماتوز بود و همچنين بيماري به سرعت شروع شد، به درمان مقاوم بود و مرگ و مير بالا با پنج مرگ و مير داشت. چهار نفر پس از پيوند جان سالم به در بردند و تنها دو مورد درمان متعارف بودند. مطالعه اپيدميولوژيك 5 براي بررسي تعدادي از عوامل محيطي در محيط داخلي، 18 مورد را به 121 مورد از بيمارستان هاي مورد بررسي متصل كرد. نتايج نشان داد كه مواد شوينده مرطوب كننده به عنوان علت احتمال ابتلا به اين بيماري، اما در اين مورد با شدت فوق العاده اي تنظيم شده يا از 53.01 (95٪ CI 6.33 تا 444.17)؛ مشخص نيست كه آيا حساسيت ظاهري زنان جوان به حالت بارداري يا احتمالا بيشتر در معرض قرار گرفتن در معرض بيوسيد در خانه است. به عنوان يك نتيجه از اين يافته ها، مواد شوينده باكتريايي از بازار در سال 2011 حذف شدند. پس از آن، هيچ گونه موارد جديدي گزارش نشده است.


زمستان هاي كره جنوبي و بهار با رطوبت نسبي متوسط ​​60-65٪ سرد و خشك مي شوند. استفاده از رطوبت سازهاي خانگي به طور معمول وجود دارد، به خصوص براي از بين بردن علائم تنفسي و خشك پوست. در بررسي پرسشنامه زنان باردار در سه ناحيه كشور، 45 درصد از استفاده از دستگاه بخور بيورر در ماه دسامبر يا ژانويه، در بيشتر موارد براي دوره هاي طولاني روز، گزارش شده است. اولين باريك براي مرطوب كننده هاي خانگي در كره جنوبي در سال 1994، MIT (chloromethylisothiazol / methylisothiazol) و در سال 2000 توسط PHMG-فسفات (polyhexamethylene guanidine phosphate) مورد استفاده قرار گرفت، كه بيشتر در بيماران توصيف شده در اينجا و در سال 2009 توسط PGH (oligoethoxyethyl guanidine chloride) مورد استفاده قرار گرفت. زمان بندي معرفي PHMG سازگار با توسعه اين اپيدمي است. آزمايشات حيواني بعدي نشان داد تغييرات التهابي، شبيه به موارد ديده شده در موارد انساني، در حيوانات معلق kdpcommunity و در معرض PGH، اما نه در كنترل و يا در معرض CMIT / MIT. گوانيد ها باكتريوسيت ها، قارچ كش ها و آلژينوكس هاي معمولي داراي عملكرد بالا هستند كه ديواره سلولي و سيتوپلاسمي طيف وسيعي از ميكروارگانيسم ها را مختل مي كند. استفاده اصلي آنها كنترل رشد ميكروبيولوژيك در سيستم هاي خنك كننده است.

تصوير باليني شرح داده شده در اين مقالات منحصر به فرد است. قرار گرفتن در معرض يك ماده شيميايي غير شيميايي تحويل شده در اندازه ذرات است كه قادر به نفوذ به سطوح برونشولار و آلوئولار در ريه ها است. مرطوب كننده هاي خانگي كه عمدتا توسط بيماران در اين مقاله ها استفاده مي شد، مايع گرم، مايع اولتراسونيك و گرم و اولتراسونيك بودند؛ يك مطالعه از مركز كنترل و پيشگيري از بيماري هاي كره اي گزارش داد كه وقتي ضدعفوني كننده هاي مرطوب كننده به آب مقطر اضافه مي شوند و در يك نوشابه اولتراسونيك استفاده مي شوند، نانوذرات 30 تا 80 نانومتر توليد مي شوند كه شامل PHMG و PGH مي باشد.


سيستم هاي رطوبت عمدتا در محيط هاي شغلي استفاده مي شود كه رطوبت نسبي پايدار مورد نياز است. آنها به طور گسترده اي در صنايع مختلف از جمله پارچه، چاپ، چوب، تنباكو، فروشگاه هاي سرد، مراكز داده، دفاتر و توليد خودرو استفاده مي شود.

منبع

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 15
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 3
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 27
  • بازدید ماه : 36
  • بازدید سال : 111
  • بازدید کلی : 6283
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی